Przejdź do treści
Szpital Miejski Specjalistyczny im. G. Narutowicza
Centrala: 12 416-22-66
Rejestracja: 12 257-82-62
Kontakt
Facebook
  • SzpitalRozwiń
    • Historia szpitala
    • O szpitalu
    • Aktualności
    • Podziękowania
    • Program tytoń
    • Szkoła rodzenia
    • Ankieta
    • Promocja zdrowia
    • Pracownicy
    • Pacjent
    • Certyfikaty/Komisje
/Zespoły
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Telefony
  • Aktualności
  • Konkursy
  • Oddziały
  • Poradnie
  • Diagnostyka
  • Dostępność
  • Dobry posiłek
  • Zadania budżet Państwa
  • Kariera
  • Strefa kontrahentaRozwiń
    • Zamówienia publiczne
    • Plan postępowań
    • Zapytania ofertowe
Szpital Miejski Specjalistyczny im. G. Narutowicza
Strona Główna / Pacjent

Pacjent

Standardy ochrony małoletnichPobierz
Standardy Ochrony Małoletnich – wersja skróconadla dzieciPobierz
Kolonoskopia – przygotowaniePobierz
Gastroskopia – przygotowaniePobierz
WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji medycznejPobierz
WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji medycznejPobierz

Edukacja pacjenta – wskazówki dietetyczne dla pacjentów

Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej należy wydrukować następnie wypełnić i z własnoręcznym podpisem złożyć w Dziale Dokumentacji Medycznej Szpitala lub przesłać pocztą na adres Szpitala lub wysłać mailem na adres: 

dokumentacja@narutowicz.krakow.pl

uprawnienia-osob-ze-znacznym-stopniem-niepelnosprawnosci-do-korzystania-ze-swiadczen-medycznych-poza-kolejnosciaPobierz
Prawa i obowiązki pacjentaPobierz
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń MedycznychPobierz
Zasady odwiedzania pacjentówPobierz
Opieka duszpasterskaPobierz
Sposób i forma wniesienia skargi_1Pobierz
Pełnomocnik ds Praw Pacjenta_InformacjaPobierz

Szpital udostępnia tekst Karty Praw Pacjenta napisany alfabetem Braille’a. Materiały pomogą pacjentom niewidomymi/niedowidzącym, w sposób dla siebie dostępny,  zapoznać się 
z prawami, które im przysługują. Z uwagi na ograniczoną ilość egzemplarzy tekst Karty Praw pacjenta napisany alfabetem Braille’a dostępny jest:

  • w  Sekretariacie Dyrektora Szpitala – 1 egzemplarz,
  • u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta  – 3 egzemplarze –  dostępne  do wypożyczenia w razie potrzeby,
  • w Dziale Organizacji –  1 egzemplarz,
  • w Recepcji Szpitalnego Oddziału Ratunkowego – 4 egzemplarze dostępne do wypożyczenia w razie potrzeby,
  • w Rejestracji Szpitala –  1 egzemplarz.
  • Koordynator Ds. DILO
  • Ambulatoryjna Opieka
    Specjalistyczna
  • Projekt łączy nas pacjent

KOORDYNATOR DS. ONKOLOGII
Od 1-go maja 2019 roku Dyrekcja Szpitala Miejskiego Specjalistycznego im. Gabriela Narutowicza w Krakowie powołała Koordynatora ds. Onkologii. Nadzoruje on proces leczenia pacjenta onkologicznego. Wspiera pacjenta informacyjnie, administracyjnie
i organizacyjnie i pomaga mu komunikować się z lekarzami. Jego głównym zadaniem jest zapewnienie przepływu informacji na wszystkich etapach terapii, tak aby leczenie było dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjenta.
 
Miejsce oraz godziny pracy koordynatora:
Oddział Kliniczny Chirurgii Ogólnej z Onkologią
Szpital Miejski Specjalistyczny im. Gabriela Narutowicza w Krakowie
31-202 Kraków, ul. Prądnicka 35-37
 

Godziny pracy: 7:30-15:05 (od poniedziałku do piątku)
 
mgr Marzena Bieniek
Koordynator ds. Onkologii
Tel: 880-787-425

 
Adres email: dilo@narutowicz.krakow.pl
 
Zadania koordynatora:
koordynuje plan leczenia pacjenta ustalony przez konsylium;
dba o to, aby dokumentacja związana z kartą diagnostyki i leczenia pacjenta była kompletna (m.in. aby zawierała potwierdzenia wykonania świadczeń i zakończenia danego etapu leczenia);
udziela pacjentowi wszystkich niezbędnych informacji związanych  z leczeniem onkologicznym.
Koordynator towarzyszy pacjentowi aż do zakończenia leczenia. Następnie pacjent (wraz z dokumentacją i zaleceniami) przechodzi pod opiekę lekarza specjalisty. Jeśli jego stan zdrowia się nie pogorsza i potwierdzają to wyniki badań, pacjent – z programem opieki długofalowej – jest kierowany do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), który ponownie staje się jego lekarzem prowadzącym.
 
INFORMACJE DLA PACJENTÓW KORZYSTAJĄCYCH Z PAKIETU ONKOLOGICZNEGO
Pacjenci onkologiczni – ze względu na rodzaj schorzenia – muszą być otoczeni szczególną opieką. Czas ma tu bardzo duże znaczenie, dlatego uruchomiliśmy program szybkiej terapii onkologicznej dla wszystkich pacjentów, u których lekarze podejrzewają lub stwierdzą nowotwór złośliwy.

PAKIET ONKOLOGICZNY wprowadza tzw. szybką terapię onkologiczną. W ramach pakietu powstała odrębna kategoria pacjentów oczekujących na udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu onkologii. Zmiany zapewniają pacjentom z nowotworami złośliwymi kompleksową opiekę na każdym etapie choroby. Czas oczekiwania pozostałych pacjentów na świadczenia specjalistyczne nie wydłuży się, ponieważ zmiany dotyczą pacjentów onkologicznych, dla których powstaje osobna lista oczekujących na nielimitowane świadczenia.
Szybka terapia onkologiczna usprawnia dostępność diagnostyki i leczenia nowotworów złośliwych i systematyzuje proces diagnostyczno-terapeutyczny. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu karty diagnostyki i leczenia onkologicznego oraz wyznaczeniu maksymalnych terminów na realizację poszczególnych etapów leczenia. Zniesienie limitów na diagnostykę i leczenie nowotworów ma usprawnić ten proces.
Pierwszym krokiem do diagnostyki i leczenia w ramach szybkiej terapii onkologicznej jest zgłoszenie się pacjenta do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), który przeprowadzi dokładny wywiad, oceni dolegliwości pacjenta i w razie potrzeby zleci wykonanie niezbędnych badań. Jeśli na tej podstawie stwierdzi podejrzenie nowotworu złośliwego, skieruje pacjenta do specjalisty właściwego ze względu na umiejscowienie nowotworu lub do onkologa. W tym celu lekarz POZ wystawi pacjentowi kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego.
Kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego może wydać także lekarz specjalista w poradni specjalistycznej, jeśli zdiagnozuje nowotwór złośliwy u pacjenta, którego leczy. Pacjent może otrzymać kartę także w oddziale szpitalnym – jeśli w wyniku hospitalizacji (nawet niezwiązanej z chorobą nowotworową) zostanie u niego wykryty nowotwór złośliwy. W takim przypadku warunkiem wydania karty jest potwierdzenie diagnozy. Na tych samych zasadach kartę otrzyma pacjent hospitalizowany

Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna
REJESTRACJA czynna poniedziałek – piątek w godz. 7:00 – 18:00
Główne wejście do budynku Szpitala, ul.Prądnicka 37
 
Rejestracja do poradni specjalistycznej możliwa jest na podstawie:
zgłoszenia osobistego,
telefonicznego tel.12 257-82-62, 12 257-83-63 w godz. 08:00 – 17:00
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rejestracja@narutowicz.krakow.pl
za pośrednictwem osób trzecich.
 
Podstawą zarejestrowania pacjenta do poradni specjalistycznej po raz pierwszy jest skierowanie wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza specjalistę posiadającego kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Kolejne porady udzielane pacjentowi z przyczyny wskazanej w skierowaniu, zarówno w danym roku kalendarzowym jak i w dalszym okresie nie wymagają kolejnego skierowania, chyba że przerwa między ostatnią a kolejną wizytą w tej samej poradni przekroczyła 730 dni (2 lata).
W PRZYPADKU BRAKU ORYGINAŁU SKIEROWANIA W MOMENCIE REJESTRACJI, NFZ NAŁOŻYŁ NA PACJENTA OBOWIĄZEK DOSTARCZENIA SKIEROWANIA DO REJESTRACJI DO 14 DNI POD RYGOREM USUNIĘCIA PACJENTA Z KOLEJKI OCZEKUJĄCYCH!
Karta informacyjna z leczenia szpitalnego, izby przyjęć lub szpitalnego oddziału ratunkowego nie jest skierowaniem do poradni specjalistycznej.
 
Kiedy skierowanie nie jest potrzebne?
Skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego nie jest potrzebne do:

  • ginekologa i położnika,
  • dentysty,
  • wenerologa,
  • onkologa,
  • psychiatry,
  • poradni dla osób chorych na gruźlicę,
  • poradni dla osób zakażonych wirusem HIV,
  • poradni dla osób uzależnionych od alkoholu, środków odurzających i substancji -psychotropowych- w zakresie lecznictwa odwykowego.

Kto i kiedy nie potrzebuje skierowania?

  • gdy pacjent jest inwalidą wojennym i wojskowym, osobą represjonowaną, kombatantem lub cywilną niewidomą ofiarą działań wojennych;
  • gdy pacjent jest uprawnionym żołnierzem lub pracownikiem, w zakresie urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami kraju.

„Łączy nas pacjent” to projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz organizacji pozarządowych, działających na rzecz pacjentów. Celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną Infolinię 800 190 590. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Infolinii, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji. Dzięki temu uzyskają kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej.
Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:

  • edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
  • doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
  • wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)


 
Kliknij, bo więcej informacji na gov.pl
 
Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami  zgodnie z ustalonym wcześniej grafikiem. Harmonogram dyżurów organizacji można sprawdzić poniżej.

Przyjęcie do szpitala

Co należy zabrać ze sobą do szpitala?

  • Przyjęcie do szpitala
  • Przyjęcie do porodu
  • Przyjęcie do operacji
    ginekologicznej
  • Przyjęcie do małego
    zabiegu gunekologicznego

rzeczy osobiste:
-piżama/koszula nocna
-ręczniki, przybory toaletowe
-bieliznę
-posiadane wyniki badań
 
dokumenty:
dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport)

Do przyjęcia do porodu skierowanie nie jest obowiązkowe.
Niezbędne dokumenty:
1. Dowód tożsamości (np. dowód osobisty, paszport)
2. Karta przebiegu ciąży
3. NIP pracodawcy lub NIP własny (w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej)
Oryginały wyników badań z okresu ciąży:
1. grupa krwi i Rh
2. OWA, HBS
3. USG
4. inne istotne wyniki badań i konsultacji Trzy tygodnie przed planowanym terminem porodu powinna Pani przygotować: dla siebie: – koszula nocna rozpinana, wygodna do karmienia piersią – szlafrok, skarpetki, klapki – biustonosz dla matek karmiących – woda mineralna niegazowana – paczka zwykłych podpasek. Dla ojca (dotyczy porodów rodzinnych): – wygodne ubranie na zmianę – buty na zmianę /klapki, kapcie/ – coś do jedzenia i picia – ewetualnie aparat fotograficzny, kamera dla dziecka: można przynieść ubranka i pampersy
Plan porodu

Przygotowanie w domu:
1. Na 2-3 dni przed zgłoszeniem się na operację należy jeść potrawy lekkostrawne i małoresztkowe w porcjach o połowę mniejszych niż zwykle. Proszę pić codziennie 2-3 litry wody mineralnej niegazowanej.
2. Proszę zabrać ze sobą leki, które przyjmuje Pani na stałe.
3. Około godziny 8:00 proszę zgłosić się do Poradni Ginekologicznej. nie ma powodu, by przychodzić wcześniej, ponieważ w szpitalu obowiązuje określony harmonogram przyjęć.
4. Proszę przynieść ze sobą 3 litry wody niegazowanej i sucharki – Potrawy lekkostrawne i małoresztkowe to potrawy zawierające nabiał (bez sera żółtego), mięso drobiowe, jarzyny niewzdymające (bez grochu, fasoli, kapusty, kalafiora, cebuli, czosnku) najlepiej gotowane z małą ilośćią tłuszczu.
Niezbędne dokumenty:
1. Dowód tożsamości
2. NIP pracodawcy lub NIP własny /w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej/
Niezbędne oryginały badań:
1. grupa krwi i Rh
2. morfologia
3. APTT
4. elektrolity
5. glukoza na czczo
6. kreatynina
7. OWA
8. badanie ogólne moczu
9. RTG klatki piersiowej
10. cytologia
11. zaświadczenie o szczepieniu WZW
12. EKG
13. konsultacja internistyczna
14. inne istotne wyniki badań lub konsultacji
Przydatne rzeczy osobiste: koszula szlafrok obuwie domowe przybory toaletowe ręczniki

Niezbedne dokumenty:
1. Dowód tożsamości (np.dowód osobisty, paszport)
2. NIP pracodawcy lub NIP własny /w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej/
Niezbędne oryginały badań:
1. grupa krwi i Rh
2. morfologia
3. APTT
4. poziom cukru
5. jonogram
6. EKG /po 40. roku życia/
7. konsultacja internistyczna
Przydatne rzeczy osobiste:
– koszula
– szlafrok
– obuwie domowe
– przybory toaletowe
– ręczniki
– paczka podpasek

Plan poroduPobierz
Harmonogram dyżurów- projekt „Łączy nas pacjent”Pobierz
Informacja o wpływie działalności wykonywanej przez jednostkę organizacyjną polegającej na uruchomieniu pracowni rtg oraz uruchomieniu i stosowaniu aparatów rtg na zdrowie ludzi i na środowiskoPobierz

MAPA STRONY

  • Historia szpitala
  • Aktualności
  • Zamówienia publiczne
  • Pacjent
  • O szpitalu
  • Program tytoń
  • Ankieta
  • Telefony
  • Certyfikaty/Komisje
/Zespoły
  • RODO
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Szkoła rodzenia
  • Aktualności
  • Promocja zdrowia
  • Pracownicy
  • Komunikaty
  • Oddziały
  • Diagnostyka
  • Poradnie
  • Zadania budżet Państwa
  • Dostępność
  • Dobry posiłek
  • Kontakt
  • Deklaracja dostępności
  • BIP

DANE KONTAKTOWE

ul. Prądnicka 35-37, 31-202 Kraków

Numer telefonu

12-416-22-66, 12-633-01-00

Email

sekretariat@narutowicz.krakow.pl
Kraków
  • Szpital
    • Historia szpitala
    • O szpitalu
    • Aktualności
    • Podziękowania
    • Program tytoń
    • Szkoła rodzenia
    • Ankieta
    • Promocja zdrowia
    • Pracownicy
    • Pacjent
    • Certyfikaty/Komisje
/Zespoły
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Telefony
  • Aktualności
  • Konkursy
  • Oddziały
  • Poradnie
  • Diagnostyka
  • Dostępność
  • Dobry posiłek
  • Zadania budżet Państwa
  • Kariera
  • Strefa kontrahenta
    • Zamówienia publiczne
    • Plan postępowań
    • Zapytania ofertowe